Mateřská škola Sloupno
MŠ Sloupno
MŠ Sloupno je trojtřídní mateřská škola se speciální třídou pro děti se zrakovou vadou (zaměřená na léčbu šilhavosti a tupozrakosti), speciální třídou pro děti s více vadami (děti s vadou řeči, mentálním, tělesným i kombinovaným postižením) a jednou třídou běžnou.
Naše motto: „každý je jiný, ale všichni budeme šťastní“
Speciální pedagogická péče
Dětem se speciálními vzdělávacími potřebami poskytujeme v MŠ Sloupno včasnou speciální pedagogickou péči a tím se snažíme zlepšovat jejich životní a vzdělávací potřeby. Pomocí speciálně pedagogických metod se snažíme odstranit nebo alespoň zmírnit důsledky postižení.
Spolupráce s rodiči
Ve výchovně vzdělávací práci je pro nás všechny v MŠ Sloupno velmi důležité motto: „Předpokladem dobrých vztahů je vzájemná důvěra”.
Nadstandardní aktivity
Pracujeme v rámci školního vzdělávacího programu
„OBJEVUJEME SVĚT“
a ve školním roce 2024/2025 podle ročního projektu
„Dobrodružství s Medovníčkem“.
Nástěnka
Co nás čeká do Vánoc…..!!!
- 9.-13.12. „Přicházejí Vánoce“ – vánoční týden plný písniček a vánočního pečení
- 12.12. Vánoční besídky – od 9,30 h pro babičky, dědečky a místní klub důchodců
od 15,15 h pro všechny rodiče – viz. letáček
- 16.-20.12. „Medovníčkům Štědrý den“ – těšíme se na Vánoce (vánoční vyprávění, lidové zvyky, těšení na Ježíška….)
- 16.12. JEŽÍŠEK V MŠ – vánoční hostiny a vyhlížení Ježíška + dárky pod stromečkem (prosíme všechny maminky, připravte prosím dětem na tento den do malé krabičky trošku cukroví na vánoční hostinu)
- 18.12. návštěva Jiráskova divadla – „Vánoční akademie ZŠ Klicperky od 9,00 h
- Kdo může přivezte prosím děti k divadlu, p. uč. tam bude již v 7,30 čekat.
Uzavření MŠ o vánočních prázdninách 23.12. – 3.1.2025
Krásný adventní čas a spokojené Vánoce Vám všem
přeje kolektiv MŠ
....................................................................................................
ROČNÍ PROJEKT na školní rok 2024/2025
"...Dobrodružství s MEDOVNÍČKEM..."
- v rámci rozvoje předčtenářské gramotnosti a s objevováním
světa kolem nás si budeme po celý rok hrát s naším kamarádem
M E D O V N Í Č K E M
Bližší informace podáme...... viz. nástěnka v MŠ.
........................................................................................
Zápis do MŠ na šk. rok 2024/2025
Zápis do školky na příští školní rok bude
2. a 3.května 2024. Zápis ukončen MŠ naplněna !!!!!
Zde si stáhněte Žádost o přijetí do MŠ.
V MŠ stále probíhá SBĚR STARÉHO PAPÍRU !!!!
Noste prosím do kontejneru u vrat do školky.
Za loňské pololetí se vybralo za 8.500,- Kč
Děkujeme
Informace pro rodiče: předškolní děti (1 rok před zahájením školní docházky - nehradí školné.
Dětem, který byl udělen odklad školní docházky opět školné hradí.
viz. vyhláška o úhradě neinvestičních nákladů v MŠ.
Povinný rok před zahájením školní docházky
Vážení rodiče, jiště jste v médiích zaznamenali změnu v předškolním vzdělávání. Jedná se o povinný rok před zahájením školní docházky. Děti, které dovršily 5 let a jsou ve školním roce 2020/2021 poslední rok v MŠ mají docházku do MŠ povinnou. Pokud nebude dítě v MŠ mají rodiče povinnost ho omlouvat formou OMLUVNÉHO LISTU (bližší informace u třídních učitelek).
Viz. informace ve školním řádu v MŠ
Zásady ochrany osobních údajů na webových stránkách
Mateřské školy Sloupno, Sloupno 69, Smidary
Tyto zásady se vztahují na praktické dodržování práva na soukromí z hlediska ochrany osobních údajů v souvislosti s Vaší návštěvou webových stránek provozovaných Mateřskou školou Sloupno. Nepřebíráme však odpovědnost za obsah a uplatňování ochrany soukromí na jiných webových stránkách, na které na našich stránkách odkazujeme.
Mateřská škola Sloupno plně respektuje Vaše právo na soukromí a neshromažďuje žádné osobní údaje o Vás, pokud jste k tomu nedal(a) informovaný souhlas.
Při zpracování osobních údajů Mateřská škola Sloupno dbá na dodržování zásad zabezpečení a důvěrnosti zaručující soulad s Nařízením EU č. 2016/679 o ochraně osobních údajů (GDPR) a s ostatními obecně závaznými předpisy upravující oblast ochrany osobních údajů.
Informace o zpracování osobních údajů
Líbí se Vám naše školka?
Ohodnoťte ji na stránkách www.topskolky.cz.
Speciálně pedagogická péče
Dětem se speciálními vzdělávacími potřebami poskytujeme včasnou speciální pedagogickou péči a tím se snažíme zlepšovat jejich životní a vzdělávací potřeby. Pomocí speciálně pedagogických metod se snažíme odstranit nebo alespoň zmírnit důsledky postižení. Speciálně pedagogická péče je realizována skupinově i individuálně a je zaměřena na rozvoj poznávacích, řečových, smyslových, tělesných schopností, rozvoje motoriky a prosociálního chování.
Ve speciální třídě pro děti s různými druhy postižení, se zaměřujeme na léčbu šilhavosti a tupozrakosti se věnujeme hlavně v rámci očních vad reedukaci a kompenzaci zraku. Denně jsou zařazována pleoptická a ortoptická cvičení zaměřená na navození binukulárních funkcí, cvičení na koordinaci oko-ruka a smyslová cvičení, která slouží v rámci kompenzace zraku. (Dle projektu „Rok v MŠ aneb smyslová výchova“, který tvoří přílohu ŠVP).
Zvláštní pozornost je věnována také logopedické péči, která je prováděna skupinově v rámci tříd i individuálně v logopedické cvičebně. Tato péče je prováděna v rámci zpracovaného projektu školy „Preventivní logopedické chvilky“, který také tvoří přílohu ŠVP. Do spolupráce jsou zapojeni i rodiče, kteří spolupracují na nácviku správné výslovnosti v rámci pracovních domácích sešitů.
Ve speciální třídě jsou denně zařazována cvičení na rozvoj prostorové orientace a pohybových dovedností, cvičení na balančních míčích, cvičení na rozvoj komunikačních dovedností pro nemluvící děti (komunikační tabulky, obrázkové čtení, při kterém se děti naučí pomocí obrázků vyjadřovat své potřeby a dorozumět se s okolím. V rámci rehabilitační péče je zařazována „Synergetická reflexní terapie“, která slouží pro děti s DMO a terapie „Míčkování“, která slouží k prevenci dýchacích obtíží. Do programu jsou také zařazována cvičení na rozvoj grafomotoriky a zlepšení koordinace pohybů.
Pro děti s poruchou autistického spektra je poskytována speciálně pedagogická péče, která je zaměřena na strukturalizaci a vizualizaci. Pro tyto děti jsou vytvářeny individuální obrázkové (piktogramové) komunikační tabulky.
Od září 2016 vzděláváme děti se speciálními vzdělávacími potřebami i v běžných třídách, kde se snažíme vytvořit vhodné propojení světa handicapovaných s intaktní společností.
Nově od září 2014 probíhá s předškolními dětmi trénink jazykového uvědomování podle Elkonina = rozvíjení jazykových schopností, které pomáhá dětem v oblasti předčtenářské gramotnosti. Tato metoda formuje u dítěte základní mechanismus čtení na základě poznání zvukové struktury mateřského jazyka. Je výborným pomocníkem pro děti s opožděným vývojem řeči, pro děti s vývojovou dysfázií, ale i pro běžnou populaci předškolních dětí.
Nově od září 2015 probíhá s dětmi předškolními, s dětmi s odkladem školní docházky a s dětmi s poruchami vývoje
"Metoda dobrého startu". Tato metoda sleduje rozvoj psychomotoriky ve všech aspektech v součinnosti se sférou emocionálně motivační a sociální, ale hlavně přispívá k rozvoji řeči a grafomotoriky.
Nově od září 2019 se věnujeme neuro-vývojové stimulaci. Cvičení na celkové zklidnění a uvolňování svalstva pro děti s poruchovu pozornosti a hyperaktivitou.
Pro děti s grafomotorickými obtížemi (vadný úchop, těžkopádné písmo, nechuť k malování) nabízíme nápravu dle programu "NEBOJTE SE PSANÍ" - dle PaedDr. Heyrovské "Náprava grafomotorických obtíží u dětí předškolního a školního věku.
Nedílnou součástí péče o děti s handicapem je každodenní komunikace a konzultace s rodiči, nejen v rámci úkolů na logopedické a grafomotorické cvičení, ale hlavně v oblasti působení na celkovou osobnost každého jedince a zmírňování jejich obtíží.
S dětmi pracují vyškolení odborníci, nejen speciální pedagogové, ale zkušené kvalifikované paní učitelky s různými odbornými kurzy (ortoptistka, specialistka na synergetickou reflexní terapii + terapii Míčkování, specialistka na ergoterapii, průvodcovskou službu pro nevidomé děti apod.)
Pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami jsou v každé speciální třídě uzpůsobené TVP. Každé dítě s handicapem pracuje dle „Individuálního vzdělávacího plánu“, který konzultujeme vždy s příslušným SPC a s rodiči.
Mateřská škola je vybavena různými kompenzačními a rehabilitačními pomůckami. Např. polohovací židle, polohovací vaky a podložní válce, míčkový bazén, gymnastické míče, terapeutické míčky, na rozvoj grafomotoriky – pískovničky, grafomotorické nástavce, didaktické hry na rozvoj smyslového vnímání (sluchové kostky, ozvučné hračky, hmatové pomůcky, reliéfní hry), pomůcky na dechová cvičení, strukturované pracovní koutky, komunikační tabulky, masážní a rehabilitační pomůcky, pleoptické pomůcky, ortoptické přístroje (CAM, Lokalizátor – Korektor, Synaptophor, Cupersův koordinátor apod.).
V rámci provázané spolupráce rodina – škola nabízíme možnost půjčování širokého množství odborné litarutury.